Algemeen
Lastig en agressief gedrag van klanten, burgers en bezoekers kunnen het gevoel van veiligheid van uw medewerkers ondermijnen. Niet alleen werkprestaties en motivatie hebben daaronder te lijden, ook verzuim en het plezier in vrijetijdsbesteding en privé-leven kan erdoor worden beïnvloed.
Voor het welzijn van medewerkers en voor een gezond bedrijf is het van belang dat organisaties aandacht hebben voor deze situaties. Een training helpt de medewerker zich veiliger en meer zekerder te voelen in haar/zijn werksituatie. De deelnemers leren beter omgaan met agressieve situaties die als onbeheersbaar, dreigend of angstig worden ervaren.
Wij maken onze training op maat en zorgen voor een optimale
aansluiting met de leerbehoefte van uw medewerkers. De training bestaat
uit een theoriegedeelte en we besteden aandacht aan het eigen gedrag van
deelnemers. Agressie is nooit acceptabel, maar soms wel begrijpelijk en
invoelbaar. Daarom is de basis van het omgaan met lastig gedrag en
agressie zelfcontrole. We bieden uw medewerkers handvatten voor het
controleren van hun spanningsniveau zodat ze in staat zijn om
professioneel te handelen.
Daarnaast is er veel ruimte voor het oefenen met situaties uit de
praktijk. Dit gebeurt door situaties na te bootsen met elkaar en met een
acteur. Deze situaties zijn praktijkvoorbeelden van de medewerkers
zelf.
We beseffen dat de precieze problematiek en leerbehoefte voor iedere organisatie anders is. We komen dan ook graag bij u langs om uw specifieke (leer)vraag te bespreken zodat we een voorstel op maat kunnen schrijven voor u.
Naast advies en trainingen bieden wij diverse innovatieve opties aan
voor online leren en geloven wij in de effectiviteit van de combinatie
van beide (Blended Learning).